Inspiration
Partnerskaber
Kampagnecases

Skal du ud med dit budskab, så team op med Blaffernationen
Da Nordjyllands Trafikselskab i samarbejde med 4 nordjyske kommuner og Region Nord skulle lancere de nye knudepunktsskilte samt det nye produkt plusture lavede vi en kampagne for at sætte fokus på bæredygtig mobilitet gennem dét at rejse sammen. Som både sker i blafferbiler og i den kollektive.
Vi rejste ud i det blå i 4 dage med 4 forskellige borgere fra 4 kommuner – Jammerbugt, Thisted, Vesthimmerland og Morsø – hvor vi både rejste med tog, bus, plustur og blaffede.
Blaffernationen producerede 4 rejsefilm, 4 gonzo-reportager om at møde fremmede på rejsen, instagramtakeovers fra hver rejsedag og så havde vi både TV2 Nord og P4 Nordjylland med i blafferbilerne
Thy Rundt:
Instatakeover:
Indslag i TV2 Nord:
Vesthimmerland Rundt:
Jammerbugten Rundt:
Podcastserie:
Folketingsvalg i blafferbilerne
Konceptet var simpelt: 4 politikere, 4 københavnske blafferstoppesteder, 4 podcasts op til Folketingsvalget 2019. Carsten Theede (Blaffernationen) og Mathias Nordby (Urban Studio) blaffer med Magnus Heunicke (S), Ida Auken (B), Mette Bock (I) og Uffe Elbæk (Å) og falder i snak med bilisterne på de danske landeveje.
Podcast-serien giver et utraditionelt og åbenhjertigt billede af politikerne og danskerne gennem samtalerne i blafferbilerne. Formålet var også at vise politikerne, hvor nemt det er at blaffe i Danmark.
Søg på ‘Blaffernationen’ i din podcast-app. Tak for støtten til Fællespuljen fra Fælleskassen.
Magnus Heunicke (A)
I episoden med Magnus Heunicke fra Socialdemokratiet forsøger vi at blaffe til Slagelse. Med sig har Magnus en helt særlig guldnøgle med rødder til Harald Blåtand og toppen af det politiske liv i slagelse.
Undervejs bliver vi samlet op af Magnus bekendte fra Næstved, hans tidligere frisør fra Nørrebro og så Mikkel, der bl.a. er vilde med gamle danske film.

Make it stand out
Introduce your brand




























-
Kombination af klimavenlig turisme og transport
På Hornsherred satte vi 10 blafferstoppesteder og 10 blaffertrapper op både ved lokale turistdestinationer (fx Jægerspris Slot, Museum Færgegården, Svanholm Gods og sommerhusområder) og i landsbyer sammen med lokale partnere. Vi samskabte med lokale og indviede via kampagner, workshops og skræddersyet grafik printet på infotavle samt postkort til uddeling lokalt med info om projektet.
Partnere: Frederikssund Kommune, Movia, Destination Fjordlandet, FGU Nordsjælland -
Kampagne med Verdens Bedste Nyheder
I samarbejde med HF Imagine og UNG KULT blaffede vi ud med avisen Verdens Bedste Nyheder for at vise, at verden er bedre end sit rygte. Der er positive nyheder derude og det er nemt at blaffe i Danmark. Det var det vi ville vise sammen med 60 unge, hvor vi blaffede på én strækning mellem Svankjær i Sydthy, hvor HF Imagine har til huse, og Nykøbing Mors, hvor UNG KULT har hovedkvarter.
Vi fik demonstreret pointen, at verden er bedre end sit rygte ved at demonstrere det meget lavpraktisk, og bruge blafferbilerne til samtalerum med lokale venligtsindede folk. -
Grow it.
It all begins with an idea. Maybe you want to launch a business. Maybe you want to turn a hobby into something more. Or maybe you have a creative project to share with the world. Whatever it is, the way you tell your story online can make all the difference.