
Inspiration
Partnerskaber
Kampagnecases

Skal du ud med dit budskab, så team op med Blaffernationen
Da Nordjyllands Trafikselskab i samarbejde med 4 nordjyske kommuner og Region Nord skulle lancere de nye knudepunktsskilte samt det nye produkt plusture lavede vi en kampagne for at sætte fokus på bæredygtig mobilitet gennem dét at rejse sammen. Som både sker i blafferbiler og i den kollektive.
Vi rejste ud i det blå i 4 dage med 4 forskellige borgere fra 4 kommuner – Jammerbugt, Thisted, Vesthimmerland og Morsø – hvor vi både rejste med tog, bus, plustur og blaffede.
Blaffernationen producerede 4 rejsefilm, 4 gonzo-reportager om at rejse sammen med fremmede på rejsen, instagramtakeovers fra hver rejsedag og så havde vi både TV2 Nord og P4 Nordjylland med i blafferbilerne
Nyhedsindslag i TV2 Nord:
Thy Rundt:
Instatakeover:
Jammerbugten Rundt:
Podcastserie:
Folketingsvalg i blafferbilerne
Konceptet var simpelt: 4 politikere, 4 københavnske blafferstoppesteder, 4 podcasts op til Folketingsvalget 2019. Carsten Theede (Blaffernationen) og Mathias Nordby (Urban Studio) blaffer med Magnus Heunicke (S), Ida Auken (B), Mette Bock (I) og Uffe Elbæk (Å) og falder i snak med bilisterne på de danske landeveje.
Podcast-serien søgte et utraditionelt og åbenhjertigt billede af politikerne og danskerne gennem samtalerne i blafferbilerne med formålet om også at vise politikerne og lytterne, hvor nemt det er at blaffe i Danmark.
Søg på ‘Blaffernationen’ i din podcastapp eller lyt til episoden med Magnus Heunicke herunder. Podcastprojektet blev støttet af Fællespuljen fra Fælleskassen.